Practica meditatiei inseamna indepartarea trupului de la stimulii exteriori, activarea simturilor interioare si deschiderea canalelor energetice pentru o mai buna circulatie a energiei in vederea asigurarii hranei necesare corpului, mintii si spiritului.

Prin practicarea meditatiei se instaleaza starea de liniste si o altfel de intelegere decat intelegerea mintii, cea obtinuta prin acumulare de cunostinte, prin parcurgerea materialelor de specialitate si a tratatelor de meditatie.

Mutand atentia de la minte in interiorul corpului nostru si urmarind respiratia, bataile inimii, palmele, abdomenul, talpile, senzatiile corpului energetic, vom dobandi si vom dezvolta aceasta noua intelegere a constiintei corporale.

Mintea agitata in timpul practicarii meditatiei

Atunci cand mintea este agitata si hiperactiva, toata atentia va fi in exterior iar comportamentul, deciziile si actiunile persoanei in cauza vor fi exacerbate, epuizand-o de forta vitala. La nivel fizic, acest blocaj energetic se va manifesta prin oboseala, depresie, anxietate, atacuri de panica, insomnii s.m.a.d. De cele mai multe ori din cauza stresului prea mare mintea va cauta si va “gasi” un vinovat pentru starea de lucruri.

Mintea linistita

Odata cu practicarea meditatiei, mintea se va linisti si va deveni puternica iar deciziile si actiunile vor fi intelepte si responsabile fara sa se mai urmareasca obtinerea de recompense sau aprecieri. Situatiile mai putin favorabile vor fi gestionate cu stapanire de sine si fara regrete ulterioare. Persoana va face “saltul” de la “a reactiona” la “a actiona”, intr-un mod asertiv si empatic. In acest fel se va pastra energia vitala pentru a trai o viata implinita.

Cum obtinem starea de liniste in practica meditatiei

In practica meditatiei, starea de liniste este fundalul trairilor si starilor interioare percepute in mod natural, in momentul prezent, prin observare si fara interventie. Existenta dorintei de a schimba ceva indica starea de neliniste. Cand reuseti sa umpli clipa de fata cu starea de prezenta, nedorind s-o modifici si nepermitandu-i mintii s-o ia inainte in practica meditatie, acesta este indiciul ca te afli in starea de liniste.

Sa luam exemplul urmator: devin constient de starea de neliniste si imi propun sa-mi induc starea de liniste si sa nu ma supar. Aceasta liniste insa este doar o reactie si nu linistea reala.

A deveni constient de starea de neliniste

Proprietatea mintii este de a “umbla” dupa imagini, fie in trecut, fie in viitor si de a evita momentul prezent. Pentru a fi in starea de liniste este important sa te deschizi spre clipa de fata…aici si acum.  Atunci cand suntem prezenti si implicit linistiti, respiratia este continua si profunda iar bataile inimii sunt regulate. Cand insa apar ganduri, inima va bate mai repede indicand o activitate mentala excesiva. Pentru a ne linisti este important sa lasam tot ce a fost in trecut sa fie in trecut si sa aducem mintea inapoi, la clipa de fata.

A fi in starea de prezenta

Numai atunci cand mintea este in ACUM vom putea experimenta starea de libertate si eliberare de atasamente, acestea apartinand trecutului. Fiind constienti de ce se intampla in momentul prezent, starea de liniste va aparea cu usurinta iar sufletul va fi impacat.

Binecuvantarile in practica meditatiei

In momentul prezent gasesti minunile si binecuvantarile – precum binecuvantarea ca suntem in viata – aceasta fiind esenta; binecuvantarea ca suntem sanatosi, ca avem vigoare si ca-i putem ajuta pe ceilalti, experimentand astfel fericirea de a ajuta. O binecuvantare este chiar si atunci cand ajuti prin armonia starii ta interioare.

Ramanand atent vei vedea ca ai foarte multe binecuvantari in prezenta. Experimentezi o stare de deschidere la nivelul inimii si simti cum inimiora ti se incalzeste si este inundata de o stare de fericire.

Cum simtim energia in timpul meditatiei

Energia se degaja si o putem simti, atunci cand ne fixam atentia in palme, pe respiratie, pe abdomen s.a.m.d., atunci cand ne relaxam si dam voie celulelor sa functioneze mai bine. Energia se manifesta prin diferite senzatii, cum ar fi:  caldura sau usoara racoare, furnicaturi, curenti pe sira spinarii, senzatia de dilatare sau de contractare, o senzatie de ceva foarte greu sau de ceva ce pluteste s.a.m.d.

In timpul meditatiei energia activeaza centrii energetici

Pe parcursul meditatiei, energia activeaza centrii energetici, incep sa apara trairi si astfel ajungem la nivelul sufletului activ. Trairea pe care o simtim la nivelul inimii poate declansa bucuria interioara de deschidere a inimii, ca si cum am fi imbatati …

Exemplu: Daca in timpul meditatiei ne gandim la o persoana care ne-a gresit si pe care reusim s-o iertam, simtim cum inima se incalzeste. In interior, acest lucru se traduce cu o fapta buna. Aceasta stare poate fi insotita de manifestari fizice (ne pot da lacrimile, sau poate simtim o stare de eliberare…).

Dorinta de a a ierta

Daca nu avem dorinta si putinta de a ierta, ne vom crea o multime de probleme la nivel fizic si energetic (somatizari corporale sau psiho-emotionale). Prin neiertare ne departam de acea persoana si aducem semnale negative atat in campul nostru energetic cat si al personei pe care n-am iertat-o.

Trasmiterea semnalelor negative in campul energetic

In functie de felul in care ne purtam cu o persoana, la nivel energetic, acea persoana ne va trasmite inapoi semnalele pe care le percepe in campul sau energetic.

Sa luam exempul urmator: Mergem cu masina si stropim o persoana. Chiar daca acea persoana nu a vazut cine este in masina, semnalele tot vor ajunge la noi, pentru ca universul este intotdeauna obiectiv, sincer si manifesta adevar iar ceea ce meritam vine catre noi. Legea cauzei si a efectului!

Cum se dizolva semnalel negative din campul energetic

Felul in care ma simt in acea zi are legatura cu ceea ce am facut, deci fericirea mea se afla la locul actiunii si de aceea am nevoie sa pun lucrurile in ordine. Dupa ce voi pune lucrurile in ordine (iert, ma iert,sunt iertat) ma voi simti mai bine, mai eliberat si se vor dizolva semnalele celuilalt sau celorlalti din campul meu energetic. Starea mea se va imbunatati si campul energetic se va reface. Deci, legea cauzei si a efectului este valabila in fiecare sector din viata noastra sau in fiecare actiune pe care o intreprindem.

De cine depinde starea interioara

Starea noastra interioara nu depinde numai de efortul nostru direct, ci si de ceilalti, de felul in care noi ne-am purtat prin gand, fapta, cuvint).  Daca vrem cat mai multe semnale pozitive in campul nostru cat si o crestere a energiei si a vitalitatii, atunci devine important si necesar sa ne revizuim atitudinea. Revizuirea atitudinii se face prin fapte bune, prin ceea ce manifestam, prin gand, cuvinte si actiuni.

Rolul practicii meditatiei

In practica meditatie, primim de la corp semnale si senzatii care ne indica zona care are nevoie de echilibru si armonizare. Prin introspectie si autocunoastere putem aduce ordine, echilibru si armonie in noi si cu cei din jurul nostru. Ne putem corecta comportamentul si curata campul energetic de traumele emotionale, de elementele perturbatoare, prin constientizare si acceptare si nu prin blamare sau invinovatire, deschizandu-ne catre clipa de fata.

A imbratisa o practica terapeutica sau o practica spirituala

Pentru a obtine rezultate incurajatoare apeland la o practica terapeutica, fie ea meditatie sau practica spirtuala, este bine sa ne intreabam nu doar ce putem face pentru noi dar si ce putem face noi pentru practica aleasa sau terapia pentru care am optat.

Motivatia si alegerea in practica meditatiei

Ni se spune adesea ca trebuie sa fim buni, dar acest lucru nu are relevanta, este doar o iluzie. In esenta, noi toti suntem buni. Bunatatea este starea naturala pe care o avem din nastere, chiar daca deseori uitam. La fel si starea de liniste si de fericire, ele exista in interior si sunt fundamentul existentei noastre.

Atunci cand experimentam stari de neliniste sau de nefericire, este pentru ca am uitat de esenta noastra si ne-am indepartat de ea, alegand altceva decat starea de bunatate si fericire interioara.

 Atentia in  practica meditatie

Pe parcursul meditatiei ghidate este important sa ne fixam atentia pe propriul corp in timp ce indicatiile primite ne vor ajuta sa captam gandul meditativ incarcat cu o intentie (de bunastare, de sanatate). Nu trebuie sa ne straduim sa vedem, sa avem reprezentarea mentala care se traduce prin implicarea mintii agitate sau sa ne imaginam ceva, ci doar sa ne relaxam si sa percepem senzatiile corpului. Accentul se pune pe starea de liniste si pe poveste …”este ca si cum”.

A urmari gandul meditativ

Gandul meditativ in practica meditatie, este gandul care este legat de lumina, de energia care vine din profunzimea constiintei….iar partea de atentie urmareste senzatiile care apar in interiorul corpului nostru. Gandul meditativ poate fi un gand terapeutic, spiritual, de bunastare…si are scopul de a linisti mintea, adunand energia tuturor gandurilor intr-unul singur. In practica meditatiei  atentia este treaza si prezenta. Atunci cand ea se muta in trecut sau in viitor, este necesar sa o aducem inapoi, in momentul prezent, in propria viata.

Ce rol are practica meditatie

Pe timpul meditatiei nu trebuie sa ne fortam sa cream imagini. Imaginile pot aparea sau nu. Importanta practicii sta in instalarea starii de liniste interioara, de contactul cu senzatiile corpului si urmarirea lor. Avand atentia indreptata in interior vom primi semnalele de la zona care are nevoie sa fie hranita la nivelul centrilor energetici sau care necesita imbunatatirea circulatiei energiei prin meridane.

Exersarea in grup

Exersarea meditatiei in grup duce la deschiderea unui camp energetic comun care are ca baza starea de liniste deci este imperios necesar sa atingem starea de liniste inainte de a incepe tehnica de meditatie.  Atentia se fixeaza pe formula “ca si cum”, care a fiindica inceputul unei povesti pe care o ascultati ca atunci cand erati micuti. Aduceti-va aminte de acea perioada… nu va intrerupeati sa va ganditi la turnul din poveste, la forma lui sau la materialul din care era construit, la cat de inalt era; sau la culoarea calului, la marimea lui, daca era sau nu inaripat; la balaur, daca avea sau nu solzi, daca scotea sau nu, flacari; sau cum arata Fat Frumos, ce culoare aveau ochii lui s.a.m.d., ci lasati totul sa curga de la sine, doar ascultand.

A fi atent in interior

Asa este si in meditatie lasam totul sa curga si suntem atenti doar la senzatiile corpului. Deci este important in tehnica meditatie sa ne lasam mintea activa deoparte si sa ne deschidem din p.d.v. sufletesc, sa urmarim doar senzatiile pe care le avem la nivelul corpului si la ceea ce se intampla in acest spatiu. Doar in aceste conditii vor aparea rezultatele spirtuale si terapeutice. Spiritul nostru ne va conduce exact la locul care are cea mai mare nevoie de deschidere si de vindecare.

Ce semnale se trasmit prin meditatie

Prin campul meditatie de grup sau individual ne sunt transmise semnale legate de sanatate, de emotii, de modul in care se deschid meridianele, de starea sufleteasca, de impacare. Toate aceste semnale au legatura cu centrii nostri energetici unde sunt acumulate toate reziduurile (traumele, grijile, iertatile si neiertatile, agitatiile interioare, experientele pe care nu le-aim inteles in adevaratul lor sens s.m.a.).

Pentru a obtine rezultate, este important sa fim deschisi si receptivi la semnalele corpului.  

Lasă-mi adresa de e-mail și te voi contacta.